بخش پنجم/
نویسـنده: محمد عابد الجابری/ مترجـم: عبدالفتاح اطهر/
عقل غریزی از دید معتزله مبتنی بر غریزهیی چون غریزۀ حیوانی نیست، بلکه نزدیک به «تصورات فطری» دکارتی میباشد. قاضی عبدالجبار میگوید: “راه شناخت بایدها و نبایدهای افعالِ خوب و بد مانند راه شناخت دیگر چیزها است که از دو راه خالی نیست؛ یا شناخت بدیهی و ضروری … ادامه خواندن خیـرالقـرون در آیینـۀ تاریخ
برای جاسازی نوشته، این نشانی را در سایت وردپرسی خود قرار دهید.
برای جاسازی این نوشته، این کد را در سایت خود قرار دهید.